top 3 Australia("inte missa" enligt mig)

Tänkte att det kanske hade varit kul med en top 3 av australiens(enligt mig) "mest se värda saker, eller nått i den stilen. Jag har långt ifrån sett hela Aus, landet är enormt, men av det jag sett i alla fall! :)

Plats 3

Åker man till Australien får man bara inte missa denna gigantiska klippa. Det är inget som jag kanske direkt väljer att åka till igen, men det är en sak man bara SKA ha sett ifall man åker dit! Kan verkligen rekomendera att se den i solnedgång, så sjukt fint var det. Bara att vandra runt den var en väldigt lugn och skön känsla. Dock tar det tid för den är så stor ^^

Plats 2

Man får bara inte missa Sydney! Hela sydney är nog värd att se! Allt, oprahuset, harbour bridge, parkerna, själva stan, bara gå omkring nere vid det fina området kring oprahuset. Det är verkligen helt amazing!

Plats 1!

Coral Bay, ligger på västra sidan, långt åt öknen är det, hehe. Men gud vad värt de var dem dagarna vi fick åka i den varma bilen! Att se korallerna får man ju inte missa! Vi såg bara hårda koraller, väldigt färglösa, men ändå så fina. Livet under havet är verkligen, ja, en hel värld för sig. Otroligt mysigt! Om man inte vill åka ända till Coral Bay, kan man ju åka till stora barriärrevet. Har hört att det är en liten turist fälla, men jag vet inte för vi var aldrig där. Men jag skulle absolut vilja åka dit! Verkar så fint där. 

Någon som varit i Australien? :)



Kommentarer
Postat av: Emmy

sv; Jag älskar dig också vännen! <3

2010-03-08 @ 20:56:57
URL: http://emmyannalinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0